Herrarna förlängde sin fina formkurva när bortamötet med Örebro SK slutade 1–1 på Behrn Arena. Därmed är SIF nu obesegrat i fyra raka matcher efter att ha gått in i matchen med tre raka segrar i bagaget.
Rödvästarna fick en drömstart på bortamatchen mot Örebro när Alan Carleton gav laget ledningen efter knappt fem minuter, hans första mål i Superettan. Men efter det målet tog ÖSK över initiativet och hade ett rejält tryck mot SIF-målet. Kvitteringen kom också på en hörna efter en knapp halvtimme och därefter låg hemmalaget även på för ett ledningsmål, även om SIF kom upp med några farliga kontringar.
Efter paus förändrades matchbilden. Sandviken tog över spelet och skapade en rad målchanser för att utöka ledningen. Gästerna pressade tillbaka Örebro under stora delar, men utan att få in det avgörande målet.
När slutsignalen ljöd stod det 1–1 på resultattavlan. Sett till matchbilden, där Örebro var starkast före paus och SIF hade övertaget efter paus, får oavgjort ses som ett rättvist resultat.
Poängen innebär att Sandvikens IF nu har fyra raka matcher utan förlust och fortsätter att bygga vidare på den positiva trend som laget skapat under den senaste tiden.
Härnäst väntar Helsingborg hemma på Jernvallen på söndag i vad som är den sista matchen innan sommaruppehållet.
Örebro SK – Sandvikens IF 1-1 (1-1)
Målen: 0-1 (5) Alan Carleton, 1-1 (27) Antonio Yakoub