Johanna Husbom klar för två nya år

Johanna Husbom stannar i Sandvikens IF.
Den 21-åriga lagkaptenen har skrivit på ett nytt tvåårskontrakt och följer med laget upp i Elitettan.
– Efter en fantastisk säsong var beslutet enkelt, säger ”Jojo”.

Stockholmstjejen Johanna Husbom kom till Sandvikens IF från Djurgårdens F19-lag inför säsongen 2024 och fick en stor roll direkt med 19 starter och två inhopp i seriespelet den första säsongen.

Inför säsongen 2025 fick Jojo en ännu större roll då hon fick ta över lagkaptensbindeln och spelade i 25 av 26 seriematcher, varav 22 från start.

Nu är det klart att kaptenen stannar i SIF och följer med upp i Elitettan, i dagarna skrev Johanna på ett nytt tvåårsavtal.
– Efter en fantastisk säsong var beslutet enkelt. Jag trivs väldigt bra i klubben och ser fram emot att fortsätta vara en del av den resa vi har påbörjat tillsammans.

Kul att du fortsatt är med oss, Johanna!

Nyheten presenteras av:

Lär känna Christian Wagner och Viggo van der Laan i den senaste upplagan av Frågelådan - i samarbete med PTgymmet.
De senaste resultaten för våra äldre ungdomslag.
Vi kan stolt meddela att Selma Engberg Björkman och Vilde Sæterbø tar plats bland 136 fotbollsspelande tjejer från hela landet som tagits ut till årets riksläger.

Älskad av vissa. Avskydd av andra. Få tröjor har väckt så starka känslor som de grå från försäsongen 2025. Oavsett vilken sida du stod på […]

Herrarna tog tre mycket viktiga poäng när laget besegrade GIF Sundsvall med 3–0 på bortaplan under lördagen. Segern kom i ett läge där klubben haft en turbulent vecka bakom sig,
Sandvikens IF spelade 0–0 hemma mot Jitex i Elitettans åttonde omgång. Resultatet innebar inte bara säsongens första hållna nolla utan också lagets andra poäng i årets seriespel.