Linnea är ny kommunikatör för Framsteget

Vi förbättrar vår kommunikation på flera områden samtidigt.
Sedan en tid tillbaka är Linnea Nilsson anställd som ny kommunikatör för Framsteget.

– Jag ser fram emot att få komma ut och träffa alla deltagare, säger Linnea.

För en tid sedan anställde föreningen en ny kommunikatör med ansvar för framför allt fotbollen och representationslagen. Nu har vi även anlitat en person som ska rapportera kring de sociala insatserna som föreningen gör inom ramen för Framsteget.

”Fantastiskt att framsteget finns”

Det är Linnea Nilsson från Sandviken, med förflutet på bland annat Din Lokaltidning, Sveriges Radio och Rapatac, som börjat jobba hos oss.

– Jag tycker att det är helt fantastiskt att Framsteget finns och att det är en sådan bredd. Jag ser fram emot att komma ut och träffa alla deltagare när Coronan har lugnat ned sig, säger Linnea.

Utbildar sig till lärare

Linnea har erfarenhet från media från hela håll, och vana vid att jobba med ungdomar sedan sin tid på Rapatac där hon jobbade som mediapedagog.

Förutom att jobba för Framsteget studerar Linnea nu också till att bli lärare.

– Jag har alltid tyckt att samtal med ungdomar är roligt så jag tror att läraryrket kommer att passa mig bra.

Vi hälsar Linnea varmt välkommen till Framsteget och Sandvikens IF, och uppmanar alla att följa Framsteget på Instagram (@sandvikensif_framsteget), Facebook, Tiktok (@SandvikensIF-Framsteget) och på hemsidan (framsteget.org) där merparten av Linneas arbete kommer att synas.